De GeKsTe reis OOIT

free hit counter

zaterdag 14 juni 2003 7:59

Hoi daar,

Hier weer een berichtje vanuit Taiwan, waar de zon volop schijnt. De temperatuur stijgt alweer dagelijks tot de 30 graden. Heerlijk weer en ik hoop dat het in Nederland ook zulk mooi weer is. Zo niet dan brengt dit mailtje vast een beetje zonneschijn naar jou. En anders komt het vast nog wel vanuit Taiwan jullie kant opvliegen.

Afgelopen dinsdag werden we om 10 uur 's morgens wakker geschud door een aardbeving. Ik was al wel een beetje wakker maar toch was het een beetje schrikken. Deze aardbeving had een sterkte van 6,3 op de schaal van richter, tenminste op de plek waar de aardbeving zich bevond. Bij ons was het tussen de 1 en 2 op de schaal van richter. Maar toch schudde heel Taiwan wel voor 30 seconden heen en weer.

Er is dan ook helemaal geen schade gelukkig en geen rare ongelukken. Wel kwam deze aardbeving de volgende dag weer terug en toen was het zelfs 6,5 op de schaal van richter. Waar ik zat was het alleen weer tussen de 1 en 2 op de schaal van richter. Maarja das ook maar beter, want een zware aardbeving kan nooit leuk zijn. Vooral niet als het tijdens een sollicitatiegesprek is, zoals bij mij het geval was.

Inderdaad een sollicitatiegesprek want ik probeer weer een beetje werk als leraar te vinden. Ik heb de laatste 3 weken alweer 2 sollicitaties gehad, maar niemand wil me hebben. Dat komt ook omdat ik geen diploma als leraar heb en daarom is het ook zo lastig. Maarja als ik dan wel werk zou vinden zou het ook maar voor kort zijn, omdat ik binnenkort toch weer terug naar Australie wil.

Afgelopen donderdag was het m'n verjaardag. Jawel 12 juni...en ik ben 23 jaar geworden. Al een dag van te voren werd ik verrast door vrienden, op het werk van m'n vriendin. Ik kreeg een verjaardagstaart en daar hebben we natuurlijk met z'n allen heerlijk van gesmuld. Op m'n verjaardag zelf, ben ik samen met m'n vriendin op de trein gestapt. Want m'n vriendin had een grote verrassing voor me.

We zijn namelijk samen met de trein naar het oosten van Taiwan gegaan. Het was dan wel drie en een half uur rijden, maar wel een prachtig gebied. Als verrassing gingen we samen naar een luxe hotel, waar ze een hotelkamer voor ons had geregeld. Speciaal voor m'n verjaardag en daar hebben we ons na de lange treinrit even opgefrist.

Daarna kregen we een fiets van het hotel waarmee we de hele stad konden doorfietsen. Het was een grappige en dubbele uitvoering van een fiets. Namelijk een damesfiets waarbij voor en achter trappers zaten en op het pakjesdrager was een extra zadel bevestigt. Degene die achterop zit kan dus meefietsen. Wel even wennen want ik had al 8 maanden niet meer gefiets en ook m'n vriendin fiets eigenlijk nooit.

Maar het was vooral grappig, omdat het vrij lastig is om in evenwicht te houden. We zijn naar groot park gereden en daar moesten we direct even uitrusten. Daarna begon het alleen wel te regenen, maarja dat mocht onze pret niet drukken. We hebben heerlijk op een terras gezeten om wat te drinken en te genieten van een uitzicht op hoge bergen, met wolken daaromheen.

Na lang wachten op de regen, die niet wou ophouden zijn we in een simpel regenpak terug naar het hotel gereden. Weer even uitrusten en daarna uitgebreid uit eten in een Italiaans restaurant. Ik heb heerlijke Futtuchini gegeten en fles Corona waardoor de Italiaanse smaak een beetje gemixt werd met Mexiaans. Toch wel heel apart. En het was een beetje m'n bedoeling op m'n verjaardag om eens geen Chinees (rijst) te eten. En hiermee is dat helemaal gelukt.

Na dit restaurant zijn we doorgegaan naar een gezellige bar waar we ook nog wel een aantal biertjes hebben gedronken. Later op de avond zijn we naar het hotel terug gegaan en na deze lange dag zijn we in slaap gevallen. De volgende dag was ik nog steeds jarig en na een heerlijk ontbijt en een bad zijn we uitgecheckt. Daarna weer uit eten en wel in een heel speciaal restautant.

In dit restaurant zit je aan tafeltjes waarin een BBQ-kookplaat is bevestigt. We moesten dan ook ons eigen eten koken en we konden zoveel eten als we opkonden. We hebben vanalles gekookt op de Barbeque en het smaakte heerlijk. Daarna konden we op dezelfde BBQ ons toetjes bereiden. En ons toetjes was ijs.

De BBQ werd helemaal schoongemaakt en daarna werd vloeibaar ijs op de plaat gegoten. We gingen dus ook ons ijs barbequeen. Het vloeibare ijs wordt steeds harder en met een spatel kun je het vervolgens roeren. En na 5 minuten heb je over heerlijk ijs en koud nog wel. Hoe dat kan? Ja de BBQ-plaat is in te stellen op verschillende temperaturen en dus ook op ijskoud, vandaar.

Van het ijs konden we eigenlijk geen genoeg krijgen en we hebben zo ongeveer 10 bekers vloeibaar ijs omgetoverd tot echt ijs. Daarna konden we het niet laten om ook een ei koud te gaan koken, maar dat was geen succes. Als je het ei op de plaat giet dan lijkt het geen probleem, maar al snel blijkt dat het ei aan de plaat zat. Het werd dan ook een roerei en het smaakte verschikkelijk.

Onze honger was daarna gestilt en we zijn weer op de trein gestapt naar een ander plaatsje. En daar zijn we naar een speciaal zwembad gegaan, waar we onze eigen prive zwembad huurden. Een soort heet bad, wel een beetje klein, maar je kunt er wel heerlijk relaxen met z', tweetjes. Daarna hadden we door dat gezwem alweer honger gekregen en weer zijn we uit eten gegaan.

Weer naar een restaurant waar we ons eigen eten moesten koken. Hierbij kun je vlees, groente en vis in water koken. Smaakte echt overheerlijk, zulke restaurant zijn in Taiwan overal wel te vinden. Na dit avond maal was het helaas weer tijd om naar de trein te gaan. Want aan alles komt een eind. De trein bracht ons in 3 uren weer thuis en het was dan ook wel weer tijd om naar dromenland te gaan.

Ik heb echt verjaardag gehad die ik nooit meer ga vergeten. Zo'n verjaardag had ik nog nooit meegemaakt en het is dan ook een supermooie verrassing van m'n vriendin. We hebben ook als leuke herinnering, veel foto's gemaakt met onze digitale camera en die zal ik binnenkort allemaal op de homepage zetten!

Hier laat ik het eerst even bij voor de zonneschijn vanuit Taiwan en je hoort nog wel van me!

Groeten...

Wybo & Hui Chu!

25-03-2003: Lancering website  © 2003-2008 De GeKsTe reis OOIT  Laatste update: 18-05-2008