De GeKsTe reis OOIT

free hit counter

dinsdag 21 januari 2003 2:56

Hey Nederlanders.

Hoe gaat ie daar? Is het nog steeds zo koud in Nederland? Hier is alles heel goed, het is ongeveer 35 graden. Mmm jullie geloven het niet? Wel afgelopen zaterday was het hier in Sydney op plaatsen 45 graden! Ja dat is Australie in de zomer. En nou ben ik even vergeten hoe koud het alweer bij jullie was. Haha. Sorry.

Ok om niet direct te beginnen met onzin, zal ik maar eens beginnen met m'n reisverslag, als je het zo wil noemen. De laatste keer dat ik jullie "schreef" was alweer bijna 6 weken geleden. Ik zat toen in een superklein dorpje Tully. Ik heb daar 4 dagen gewerkt in de bananen. Nou ik kan jullie vertellen dat jullie blij moeten zijn dat er geen bananen groeien in Nederland. Het was echt rotwerk.

Ik werkte op het land waar al de bananenbomen groeien. Jaja de bananen hangen in de bomen. Duizenden bananen. Ongeveer 100 aan een tros. zo'n tros bananen weegt dan ongeveer 40 kg. En als je "geluk" hebt zitten er trossen van 60 kg tussen. Die moet je dan op je schouder naar een trailer dragen en dat is wat het werk inhoud.

Het is echt kei-zwaar en je schouder ligt binnen iets langer dan 1 dag helemaal open. Ik heb het 1 dag gedaan, honderden trossen op een dag. Voor de mensen die het elke dag doen is het normaal maar na die ene dag had ik het wel gehad. Ze vertelden me dat de vreselijke pijn in de schouder na 3 dagen bananentrossen dragen wel over zou zijn. Dat was normaal. Nou niet voor mij ik zou maar 4 dagen blijven om te werken. Toen mocht ik gelukkig in de schuur werken. De bananentrossen aan een rail hangen.

Dat werk was wel ok en ik heb in 4 dagen tijd mooi wat geld verdient. Daarna ben ik verder gegaan met reizen. Van Tully ben ik naar Towsville gegaan en van daar een dagje naar Magnetic Island. Vanaf Townsville ben ik toen weer verder gereist naar een klein dorpje..Town of 1770. Veel zon, zee, hoge golven en strand.

Vanaf daar ben ik naar Airlie Beach gegaan en op de boot gestapt naar The Whitsundays. Ik heb daar 3 dagen met een groep van 35 mensen gezeilt en kerst gevierd natuurlijk! Echt cool, maar een echt kerstgevoel krijg je er niet bij. Wel hadden we een prachtige sterrenhemel en veel plezier.

Na het zeilen ben ik weer verder gereist naar Hervey Bay. Een plaatst dat bestaat uit 10 km strand en wat huizen, winkels en veel toeristen. Daarna ben ik in Rainbow Beach aangekomen. Dat is weer een plaats met veel toeristen, die eigenlijk allemaal voor 1 ding komen. Fraser Island, een eiland waar iedereen de 4x4 tour wil toen. Net als mij.

Ik ben op 31 december met een groep van 20 mensen vertrokken in twee 4x4 auto's en we zijn het hele eiland overgecrosst. En 's avonds hadden we een speciale Oud&Nieuw. Met heel veel drank, klein beetje vuurwerk en veel lol. Jawel we vierden het op het strand, de zee was ongeveer 10 meter bij ons vandaan en het was zo'n 20 graden.....boven nul! Echt een rare Oud&Nieuw.

Na dat Oud&Nieuw feestje zijn we nog 2 dagen op het eiland gebleven en hebben nog meer rondgecrosst. Veel gezwommen in heldere meren, en we hadden elke dag super mooi weer. Toen we weer terug waren ben ik de volgende dag weer met de bus verder gereist op naar Noosa. Een plaatsje met veel strand. Ja aan de oostkust is het eigenlijk overal strand en elke dag van het jaar mooi weer.

Na Noosa ben ik verder gegaan naar Brisbane. Daar beviel het me wel, veel te doen en een China Town met lekker eten. Na 2 dagen in Brisbane te zijn en het weer niet echt super meer was, beetje regen. Ben ik vertrokken naar Surfer's Paradise. De naam zegt het al het paradijs voor surfers (+drugsliefhebbers hoor je ook vaak). De golven waren inderdaad vrij hoog en geschikt voor surfers. Maar de stad was wel weer heel erg toeristisch.

De volgende dag weer verder naar Byron Bay. Daar zat ik in een heel leuk hostel, met een leuke sfeer. Ben weer wat andere mensen tegengekomen die ik eerder tijdens m'n reis ontmoet had. Maar ja ik wou maar 1 dagje blijven, want de volgende dag wou ik naar Sydney reizen. Zo gezegt, zo gedaan. Ik kwam op 9 januari (1,5 week geleden) aan in Sydney. Dit was het moment dat ik m'n hele reis door Australie heb afgemaakt.

Die middag in Sydney heb ik direct werk gevonden voor de volgende dagen. En wel als verhuizer. Leuk werk, want hard werken hadden ze nooit echt van gehoord. Wel van veel lol maken en dat hebben we dan ook gehad. Helaas was het werk niet echt voor heel lang maarja, je kan niet alles hebben. De rest van de dagen in Sydney heb ik nog geprobeerd wat ander werk te vinden. Niet echt makkelijk...wel heb ik weer wat meer mensen leren kennen.

............Maar nou wou ik jullie wat anders vertellen............

Ik heb jullie eerder verteld over m'n vriendin. Hui Chu (of Judy). Zoals je weet heb ik haar in Cairns ontmoet, we zijn 6 weken bij elkaar gebleven en zijn helemaal verlieft geworden. Nog steeds zijn we helemaal verlieft...Zij zit in Taiwan en ik in Australie. Beetje lastig soms, maar een telefoon doet wonderen. Ook internet is heel handig, want zo nu en dan kon ik haar gewoon zien...jawel via MSN+Netmeeting.

Ik had jullie gezegt dat er binnenkort een vervolg op zou komen en dat ik jullie er over zou vertellen. Ok het is zover......lees verder!

We zijn nog steeds bijelkaar met een grote afstand er tussen. Daar hebben we samen een oplossing voor gevonden. Waarom halen we de afstand niet gewoon weg?

Ik zal deze vrijdag namelijk naar Taiwan vliegen!! Ik heb gisteren de vliegticket gekocht en een visum geregeld. En dan vrijdag zal ik om 8.45 's morgens op het vliegtuig stappen. En 's avonds om 21.45 uur zal ik aankomen in Taiwan. Daar zal m'n vriendin dan staan om me op te halen!!!

De bedoeling is dan dat ik een half jaar bij m'n vriendin in Taiwan blijf. Ik woon dan gewoon bij haar in huis, met haar familie en ik zal elke dag chinees eten.

Misschien zal ik zelfs (een beetje)Chinees leren en ik zal proberen wat te werken in Taiwan. Maar hoe dat verder gaat zullen we wel zien.

Dan 1 februari is het zover, dan begint het nieuwe jaar in Taiwan (en China). Het Chinese Nieuwjaar. Dat Chinese Oud&Nieuw duurt 15 dagen, van 1 februari tot en met 15 februari en het is een lang feest. Tenminste vroeger was het 15 dagen.. Nu is het drie dagen aan het begin (1,2 en 3 februari) en 3 dagen aan het eind (13, 14 en 15 februari.

Hoe ze dat daar vieren? Nou dat doen ze met veel vuurwerk en de draak die over de straat loopt. En iedereen doet speciale kleding aan, je hebt het vast wel eens op televisie gezien..nou dit jaar zal je het in ieder geval wel op het nieuws zien. Als je de TV aandoet rond 1 februari, misschien kan je mij dan wel zien..haha wie weet.

Oke mijn reis in Australie zit er dus een beetje op en ik zal verder (rond)reizen door Taiwan. En als alles goed gaat zullen m'n vriendin en ik ook naar China gaan om daar te reizen. Hoe dat allemaal zal lopen vertel ik later...want het volgende mailtje dat je van me krijgt zal vanuit Taiwan komen!

Ok ik hoop dat je hebt genoten van deze mail...het eind is namelijk hier!

Vele groeten vanuit Australie!

Bye Bye....

Wybo

25-03-2003: Lancering website  © 2003-2008 De GeKsTe reis OOIT  Laatste update: 18-05-2008