De GeKsTe reis OOIT

free hit counter

woensdag 9 oktober 2002 8:47

Hey hoi,

Daar ben ik dan alweer vanuit het warme land waar iedereen over de kop loopt. Aan het begin is dat wel even wennen hoor. Maar na 5 weken is het al een beetje "mijn" land. De 5 weken zijn op zich wel snel voorbij gegaan en ik heb al veel gezien en gedaan. Maar daar had ik al iets over verteld. Wat ik daarna heb gedaan? Ik zal je er eens over vertellen.

Toen ik de vorige mail stuurde zat ik dus net een paar dagen in Adelaide. Op zich een mooie stad, maar er was niet veel te doen. Het hostel waar ik in zat was verder wel goed. De mensen die er werken waren altijd aardig, het was schoon en de "gasten" waren ook leuk. Het was elke dag best gezellig in het hostel. Maar ik heb de stad ook nog wel bekeken. Wel een gezellige stad, maar echt veel was er niet te doen.

In het weekend ben ik in het hostel geweest en toen heb ik was nieuwe mensen ontmoet. Ik ben toen ook nog naar de film geweest...Signs. Das een best goeie film eigenlijk, maar je moet er niet te veel van af weten voordat je hem gaat zien. Daarom zal ik je er niet echt over vertellen, in het geval dat je nog naar die film gaat. In het weekend was het trouwens heel slecht weer in Adelaide dus dat was wel minder.

Maar goed na het weekend straalde de zon weer en toen ben ik met een Nederlander, die ook in het hostel zat, naar het strand geweest. Was ook weer heel gezellig. Hij zat al een tijd in Australie en daar heeft ie me veel over verteld. Die maandag 's avonds heb ik nog wat meer Nederlanders in het hostel ontmoet en dat was tevens m'n laatste dag in het hostel.

De volgende dag ben ik namelijk op de trein gestapt richting het verre westen van Australie. Deze trein "The Indian Pacific" zou me namelijk in 40 uur naar Perth brengen. Op zich wel een lange rit, maar ik zat samen met Sander in de trein. Sander is een jongen die ik in Sydney was tegengekomen. Hij ging ook naar Perth met de trein had hij me verteld, en later bleek dat we in precies dezelfde trein zaten.

Hij was in Sydney al opgestapt en ik ben dus in Adelaide opgestapt. Daarna hebben we de hele tijd samen in de trein gezeten en dat was best gezellig. De rit was 40 uren, aan 1 stuk door, maar het ging best snel voorbij. Alleen het slapen viel wat tegen, omdat ik in een (slaap)stoel zat, maar het was te doen. Ik had op zich wel meer ruimte dan in het vliegtuig. Opvallend aan de treinreis was, dat er heel veel oudjes meegaan.

Ik was dinsdagavond om half 7 op de trein gestapt en donderdag om half 10 's ochtends kwamen we aan in Perth. Ik ben toen naar een hostel gebracht en daar zit ik nu dus al vanaf donderdag. Het is een vrij schoon hostel en de mensen die er werken zijn ook wel aardig. Voor de rest is de sfeer ook goed.

Ik heb er vanaf donderdag tot en met na het weekend eerst alleen gezeten. Sander had namelijk een slaapplaats bij een kennis. Hij is toen op maandag ook naar het hostel toe gekomen. Maar we hebben vanaf die donderdag wel samen wat leuke dingen gedaan. De vrijdags was het bijvoorbeeld 27 graden met een stralende zon!!! Toen zijn we naar het Rottnest eiland geweest. Das een eiland wat ongeveer een uurtje varen van de stad ligt. Dit eiland is een beetje te vergelijken met vlieland of schiermonnikoog. Het was echt super.

We hebben daar namelijk fietsen gehuurd en zijn het hele eiland rond gereden. Het is een eiland waar geen auto's op mogen dus dat was wel mooi. Na het fietsen zijn we weer met de boot terug naar de vaste wal gegaan en hebben toen even wat gegeten. In het weekend heb ik de stad verder even verkend en die is ook wel mooi. Er is altijd veel te doen en het is altijd best gezellig vind ik. Het regende alleen het hele weekend en net als in Nederland was hier toen ook een storm.

Gister (maandag) zijn we naar een stadtje onder Perth geweest, Fremantle. Het stadtje ligt aan de zee, en het weer was ook weer heel mooi. We zijn er met de trein naar toe gegaan. In Fremantle ligt ook de Batavia, das een Nederlandse boot die hier voor de kust vergaan is. Het is een soort vissersstad waar ze vroeger veel walvissen hebben gevangen.

Vandaag zijn we nog naar een supergroot park geweest in Perth, vanwaaruit je ook een heel mooi uitzicht hebt over de stad. En het is vandaag ook alweer m'n laatste dag in Perth. Ik stap morgen om 12 uur 's middags namelijk op het vliegtuig naar Alice Springs, das een stad die in het midden van Australie ligt. Als ik dan in Alice Springs ben ga ik de dag erna (vrijdag) met een 3daagse tour mee naar het bekende Ayers Rock. Das het rode gebergte waar Australie om bekend staat. Ik denk dat het in het midden van Australie nou ongeveer 35 graden is!!! dus ik ben benieuwt hoe het daar is.

Nou nog even een paar feitjes op een rijtje voordat ik "alweer" stop.

- Ik ben dus begonnen in Sydney.
- Sydney ligt in het zuidoosten van Australie.
- Ik ben toen met de bus naar Adelaide gegaan.
- Dat is ongeveer 1550 km van Sydney en ligt in het zuiden van
  Australie.
- Ik ben toen met de trein naar Perth gegaan.
- Perth ligt in het zuidwesten van Australie.
- Die stad  ligt 2500 km van Adelaide en dus ongeveer 4050 km van
  Sydney.
- De afstand die ik dus inmiddels heb afgelegt is bijna 4100 km!!

Nou ik hoop dat je het leuk vond om te lezen en tot mailsss

Groetjes vanuit Perth...

Wybo

25-03-2003: Lancering website  © 2003-2008 De GeKsTe reis OOIT  Laatste update: 18-05-2008